Garantievoorwaarden

Wanneer je een fiets koopt bij of via Omafietsen.nl krijg je uiteraard de volledige fabrieksgarantie. Het jaar waarin de fiets is geproduceerd is vaak bepalend voor de garantietermijn. Deze termijn gaat in op de datum van aankoop door de consument. Deze garantie wordt de eerste eigenaar geboden en is niet overdraagbaar. Wil je aanspraak maken op deze garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Garantietermijn fietsen

Bij Omafietsen.nl krijg je gewoon de volledige fabrieksgarantie. Hierin volgen en hanteren wij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant. Voor een overzicht van deze richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij je naar de site van de betreffende fabrikant.


Frame en voorvork

Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud van de fiets, heb je tot 5 jaar garantie op constructiefouten van het frame en de vaste voorvork. Voor verende voorvorken geldt een garantietermijn tot 2 jaar. Slijtage, oneigenlijk gebruik of schade door gebruik van de fiets voor professionele doeleinden valt uiteraard buiten de garantie.

Onderdelen op de fiets

Bij normale behandeling, normaal gebruik en regulier onderhoud geldt een garantietermijn tot 1 jaar op constructiefouten. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, zadel, ketting, kettingbladen, freewheel, achtertandwielen, kabels, pedalen en remblokken, wordt geen garantie gegeven tenzij er sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.

Overige producten en accessoires

Omafietsen.nl hanteert voor overige producten en accessoires een termijn van maximaal 1 jaar. Voor producten waar een garantiebewijs van de fabrikant is bijgeleverd, gelden de bepalingen van de desbetreffende fabrikant.


Voorwaarden

De bovengenoemde bepalingen gelden uitsluitend voor de eerste eigenaar. De fabrikant beoordeelt uiteindelijk of de reparatie onder garantie door Omafietsen.nl gedaan kan worden.
Je kunt bij iedere (merk)dealer terecht voor het laten uitvoeren van een reparatie onder garantie. Maar daar worden nogal eens (hoge) kosten voor in rekening gebracht. Omafietsen.nl vergoedt deze kosten van derden niet, omdat een officiële (merk)dealer de kosten van de garantie direct door de fabrikant kan laten vergoeden. Voordat je een reparatie onder garantie niet door Omafietsen.nl wilt laten uitvoeren, verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice.
Regulier onderhoud - eerste servicebeurt
Het is zeer belangrijk om drie maanden na aankoop of na de eerste 500 km een eerste servicebeurt te laten verrichten. Zo voorkom je vroegtijdige slijtage en dit onderhoud komt de duurzaamheid van de fiets ten goede.
Iedere (nieuwe) fiets heeft regulier onderhoud nodig en een defect valt dus ook niet per definitie onder de garantie. Het onderhoud kun je gewoon bij uw lokale fietsenmaker (bij voorkeur een officiële dealer) op eigen kosten, laten uitvoeren. Mocht er dan toch iets aan het licht komen dat onder de garantie valt, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.
 

Op welke wijze kun je aanspraak maken op de garantie?

Neem contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder. Doe je dit per e-mail, stuur dan een foto van het betreffende onderdeel, het bestelnummer én het framenummer van de fiets mee. Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Mocht het redelijkerwijs niet mogelijk zijn om het defect te beoordelen zonder dat wij de fiets in 'levende' lijve kunnen aanschouwen, dan zal de fiets bij ons servicepunt beoordeeld moeten worden.